מאת: תמר לצמן

מרגרט טאד (Margaret Tadd) הייתה אחת מהנשים שצילם אדוארד מייברידג׳ ב-1884 במסגרת מחקר הצילום בתנועה שעשה (locomotion study). במהלך פרויקט מקיף זה צילם מייברידג׳ כמעט מאה דמויות. בעוד עבודתו של מייברידג׳ קיבלה מעמד איקוני בהיסטוריה של הצילום והקולנוע, זהותן של הדמויות שאכלסו את סדרות הצילום שלו נשארו בעיקר לא ידועות. לוחיות הצילום של מייברידג׳ אינן מזהות באופן ברור אף אחת מהדמויות המצולמות בהן וכוללות רק מספרים סידוריים ותיאורים של התנהלותן הפיזית.

גב׳ טאד הייתה אשתו של ג׳יימס ליברטי טאד, חברו הקרוב של מייברידג׳ ופרופסור לאמנות באוניברסיטת פנסילבניה, המקום שבו עבד מייברידג׳. עבודת הווידאו של האמנית תמר לצמן, המטשטשת את הגבול בין מציאות לבדיון, מביאה עדויות פיקטיביות מנקודת מבטה של גב׳ טאד, המתארות את חוויית עבודתה המשותפת עם מייברידג׳. העבודה יוצרת מבט ביקורתי ופואטי על אירועים היסטוריים, יחסים מגדריים ותולדות הצילום.

בתפקיד גב׳ טאד מופיעה האמנית עצמה. העבודה נתמכה על ידי מכון שפילמן לצילום.

להורדת המאמר ב-pdf