מאת: בועז לוין ואדם קפלן

״אחרון היורים בגוף ראשון״ (Last Person Shooter) היא מסה קולנועית שבוחנת את ההיסטוריה של מיכון הראייה האנושית על התפר שבין משחקי מחשב ויישומים צבאיים.

באמצעות סדרה של מודלים ארכיטקטוניים בתלת־מימד, המזכירים משחקי יריות בגוף ראשון, מוצגים ההקשר ההיסטורי והתשתית הרעיונית שמאחורי מיכון הראייה: התהליך ההיסטורי שבמהלכו הראייה האנושית הוכפפה להיגיון בינרי.

העבודה נפתחת בהדמיה ארכיטקטונית של ההתנקשות במפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג׳עברי, על ידי כטב״מ (כלי טיס בלתי מאויש) צה״לי, עוברת למשבר הטילים בקובה ב־1960 ומסתיימת בשחזור של וידאו שצולם בגוף ראשון על ידי חייל אמריקני באפגניסטן. העבודה מציעה תמונה מורכבת של תיווך טכנולוגי ולחימה בראשית המאה ה־21.

מבוסס על טקסט של בועז לוין ודניאל הרלת.

קול: אזמה רוקסובה.

בועז לוין (נולד 1989) הוא אמן, מסאי ואוצר החי בברלין. היה חלק מהצוות האוצרותי של הבינאלה לצילום עכשווי (Biennale für Aktuelle Fotografie) במנהיים, היידלברג ולודוויגסהאפן. עבודותיו הוצגו בפסטיבלים ותערוכות ברחבי העולם כגון FIDMarseille, הבינאלה של קייב, ו־Human Projects בלוס אנג׳לס.

אדם קפלן (נולד 1987) הוא אמן החי בברלין, בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל. עבודותיו הוצגו בין היתר ב – Haus der Kulturen der Welt (ברלין), המרכז לאמנות עכשוויות בתל אביב, Salt (איסטנבול), פסטיבל הקולנוע בירושלים והמדרשה-הירקון 19.